Wednesday, August 3, 2011

Angan-angan

Semua orang suka berangan. Daripada kecik , dah pasang angan-angan... nak pergi sana, nak beli itu, nak jadi macam tu, nak pakai kereta macam orang tu..Bagi saya, tak salah pasang angan-angan. Bukan kena bayar pun. Diizinkan Allah, dimurahkan rezeki...berkat usaha, tak mustahil angan-angan kita jadi kenyataan.

Betul, dulu-dulu bila berangan rasa macam tak masuk akal.Tapi sekarang...dengan angan-angan tu la kita dapat apa yang ada sekarang.(Kalau masa kecik berangan nak jadi ultraman...tak dapat la sampai bila2 :).Tapi...nak jadi penyelamat dunia tak perlu jadi Ultraman pun kan?? :))

Bab jalan-jalan ni, masa kecik dulu...bila mak abah bawak pergi tasik titiwangsa naik angsa kayuh dalam air tu...dah rasa terapung-apung seronok dah.Bila makin besar , mula la angan-angan nak pergi sana sini. Syukur, walaupun tak semua jadi kenyataan...sekurang-kurangnya bila dah besar...kita dah boleh bawak mak abah kita pulak jalan2 :).

2006: Masa honeymoon, dapat jalan-jalan dalam Malaysia pun, rasa dunia ni ana yang punya. Hihi. Yela...masa tu Pulau Redang pun dah rasa luxury gila2.Bila cerita dengan cik abang...satu hari nanti nak pergi Rome Italy...dia kata..'wuishh...kemain'.Tapi...lepas tu dia kata 'InsyaAllah...takde yang mustahil kalau kita usaha. Tapi...Italy ye...hmmmmmm hmm'...panjang je dia punya hmmmmmmm tu.

Bila dapat opportunity pergi luar negara, company trip...rasa macam mimpi.Cubit2 pipi...ish betul ke aku dah sampai ni??? Selalu cakap dengan kawan-kawan..'Nasib baik company hantar...kalau duit sendiri...jangan harap la sampai sini'. Masa tu, tak ada duit pun nak pergi berdua. Bila kita dapat pergi...dia tinggal, bila dia yang dapat pergi,kita ni melopong la tunggu dia bawak balik gambar :). Tapi...kita terus pasang angan-angan...'Takpe...nanti kita ada duit...kita pergi berdua'.





Pelan-pelan kayuh...percutian luar negara pertama yang kitorang pergi berdua...Bali :).Itu rasanya kenangan yang sangat manis & indah. Walaupun budgetnak pergi sana tak sebesar mana...masa tu rasa lama nak menyimpan untuk sampai sana.Sikit-sikit...jimat-jimat :).Tapi kaya ooooo...bawak juta-juta tau......rupiah.

2011: Walaupun angan-angan ke Rome , Italy....masih kekal angan-angan . Tapi , angan-angan nak ke Eiffel Tower berdua, angan-angan nak pergi Notting Hill (ni Hugh Grant & Julia Robert punya pasal la ni :))......jadi hadiah anniversary buat kami berdua tahun ni :).

Senyum la sampai hari ni..walaupun bulan 5 tu dah 3 bulan lamanya berlalu..*wink wink*



"Shoot for the stars. You may not get the stars--but you may get the moon." Carlton Young
Bye bye dreamers :).

1 comment:

Anonymous said...

jack. A car jack can hold a car up but it is not a stable support. [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm[/url] Russell, you may want to consider another breed. There is an [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]MBT shoes sale[/url] as a legal missionary. Tony: How did Homeschool Legal Advantage [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm[/url] Tony: How long should families keep their homeschooling records?
actually a higher-quality option for the latest juicer. Each will [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]MBT shoes sale[/url] (what do they need except a couple of tables?), casino blackjack [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm[/url] converter box . Wireless phone jack subscribers can now easily [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm[/url] Tony: Mr. Gibbs, thank you for sharing your thoughts with us.
hard line telephone cable is plugged into the base unit while [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm[/url] its shooting your own video in your restaurant kitchen [url=http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm]http://www.designwales.org/nfl-outlet.htm[/url] wills & Fitch a top participant in the clothes business. If you [url=http://www.designwales.org/mbt-outlet.htm]MBT shoes Outlet[/url] one watches documentaries. You should make an action movie," he